Autocamioanele au devenit populare pentru ca sunt vechiule de transport de marfa in comun, insa structura lor a evoluat din anii 1920 si pana in prezent. Autocamioanele cu cabina avansata din Europa unde soferii stau de foarte multe ori in fata ori deasupra motorului si a rotilor din fata sunt un model popular european. Aceste tipuri de camioane sunt raspandite de cele mai multe ori in Europa, pe cand in America de Nord si in Australia, iar soferii de cele mai multe ori stau in spatele motorului si a rotilor din fata iar botul masinii iese in fata. Puterea lor este generata de motoare Diesel masive care au turboalimentare si care le asigura forta de tractiune de care au nevoie pentru a misca cu putere autovehiculul incarcat, din start oprit ori pe o panta abrupta.

Inchiriere camion cu macara Bucuresti

Pentru a servi scopului sau si anume transportul rutier de marfuri camionul are remorci ori semiremorci mai mari sau mai mici, o platforma deschisa acoperita cu prelate ori cu dube inchise si in unele cazuri au atasate mai multe echipamente de lucru cum sunt macaralele, motostivuitoarele, incarcatoarele, pentru a putea facilita toate operatiunile de incarcare si descarcare. Locul soferilor in camioane trebuie sa fie mereu protejat de deplasarile obiectelor pe care le transporta. Lucrul acesta a fost realizat construind separat cabina de spatiul destinat marfurilor sau prin montarea unor paravane de protectie pentru deplasarile obiectelor transportate.

Tinand cont de dimensiune putem imparti aceste camioane in mai multe categorii.

Camioanele usoare reprezinta o categorie care include camionetele care au masa maxima de pana la 3.5 tone.

Camioanele medii au masa maxima autorizata pana la 20 de tone.

Camioanele cu gabarit depasti au peste 20 de tone. 

Autotrenurile sunt autovehiculelele formate dintr-un camion cu mai multe remorci de transport de marfuri care poate fi asemanator cu un tren de cai ferate. Comparativ cu trenurile electrice autotrenurile se utilizeaza pentru a transporta marfuri pentru a importa  si exporta marfurile in fabrici in industrii. Ele sunt folosite pe distante mari in Austria partial si in Africa de Sud.