Inchirieri utilaje constructii

Adesea, o macara va fi urmata de un alt camion care va transporta contragreutatile care sunt scoase pentru calatorie. In plus, unele macarale pot elimina intreaga suprafata superioara. Cu toate acestea, acest lucru este de obicei doar o problema la macaraua mare si in cea mai mare parte realizata cu o macara conventionala, cum ar fi un Link-Belt HC-238. Cand lucrati pe santier, rampele sunt extinse orizontal de pe sasiu, apoi pe verticala pana la nivel si stabilizeaza macaraua in timpul stationarii si ridicarii. Multe macarale de camioane au capacitati de deplasare lenta (cativa kilometri pe ora) in timp ce suspenda o incarcatura destul de mare. Trebuie sa aveti grija sa nu legati incarcatura lateral din directia de deplasare, deoarece cea mai mare parte a stabilitatii anti-basculare se afla apoi in rigiditatea suspensiei sasiului. 

Cele mai multe macarale de acest tip au, de asemenea, contragreutati in miscare pentru stabilizarea dincolo de cea asigurata de platformele de prindere. Incarcaturile suspendate direct in spate sunt cele mai stabile, deoarece cea mai mare parte a greutatii macaralei actioneaza ca contragreutate. Diagramele calculate in fabrica (sau garantiile electronice) sunt utilizate de operatorii de macarale pentru a determina incarcaturile maxime in conditii de siguranta pentru lucrarile stationare (pe roata), precum si pentru sarcini (pe cauciuc) si viteze de deplasare. 

Macaralele de autoturisme variaza in capacitatea de ridicare de la aproximativ 14,5 tone scurte (12,9 tone lungime, 13,2 tone) pana la aproximativ 1300 tone scurte (1161 tone lungime, 1,179 tone). Desi majoritatea se rotesc doar la 180 de grade, macaralele mai scumpe montate pe camion se pot roti la 360 de grade complet. 

O macara pentru terenuri dure are un brat montat pe  sasiu deasupra a patru pneuri de cauciuc care este proiectat pentru operatiuni de preluare si transport off-road. Parghiile de sustinere sunt folosite pentru a echilibra si stabiliza macaraua pentru ridicare.

 Aceste macarale telescopice sunt masini cu un singur motor, cu acelasi motor care alimenteaza sasiul si macaraua, similar cu o macara pe senile. Motorul este montat de obicei in sasiu, mai degraba decat in partea superioara, ca si in cazul macaralei pe senile. Cele mai multe au un sistem de tractiune pe 4 roti si un sistem de directie cu 4 roti pentru a traversa un teren mai strans si mai slabit decat o macara standard, cu o pregatire redusa a site-ului.