O macara montata pe camion are doua parti: suportul, adesea denumit si parte inferioara, si elementul de ridicare care include bratul, denumit in partea superioara. Acestea sunt unite printr-o placa turnanta, permitand ca partea superioara sa se roteasca dintr-o parte in alta. Aceste macarale hidraulice moderne sunt de obicei masini cu un singur motor, cu acelasi motor care alimenteaza sasiul si macaraua. Suprafata este, de obicei, actionata prin intermediul sistemelor hidraulice care circula prin masa rotativa din pompa montata pe partea inferioara. In modelele mai vechi de macarale pentru camioane hidraulice, au existat doua motoare. Unul din cele inferioare misca macaraua pe drum si rula o pompa hidraulica pentru carligele si cricurile. Cel din partea superioara a rulat partea superioara printr-o pompa hidraulica proprie. Multi operatori mai in varsta favorizeaza sistemul cu doua motoare datorita scurgerilor de etansare din platoul plat cu macarale de proiectare mai vechi. Hiab a inventat prima macara montata din lume in 1947. Numele, Hiab, provine din abrevierea uzuala a firmei Hydrauliska Industri AB, o companie fondata in Hudiksvall, Suedia, in 1944, de catre Eric Sundin, un producator de schiuri care a vazut o cale de a folosi un motor de camion pentru a misca macarale prin intermediul hidraulicii.
Inchirieri macarale Bucuresti - sfaturi de inchiriere
In general, aceste macarale pot calatori pe autostrazi, eliminand necesitatea unui echipament special de transport al macaralei, cu exceptia cazului in care exista greutati sau alte restrictii de dimensiune, cum ar fi legile locale. In acest caz, majoritatea macaralelor mai mari sunt echipate fie cu remorci speciale, care ajuta la raspandirea sarcinii pe mai multe axe, fie pot fi dezasamblate pentru a indeplini cerintele. Un exemplu sunt contragreutatile. Adesea, o macara va fi urmata de un alt camion tractand contragreutatile care sunt scoase pentru calatorie. In plus, unele macarale pot elimina intreaga suprafata superioara. Cu toate acestea, acest lucru este de obicei doar o problema intr-o macara mare si in cea mai mare parte realizata cu o macara conventionala, cum ar fi un Link-Belt HC-238. Cand lucrati pe santier, rampele sunt extinse orizontal pe sasiu, apoi pe verticala pana la nivelul recomandat si stabilizeaza macaraua in timpul stationarii si ridicarii. Multe macarale au capacitati de deplasare lenta (cativa kilometri pe ora) in timp ce suspenda o incarcatura. Trebuie sa aveti grija sa nu puneti incarcatura lateral pe directia de deplasare, deoarece cea mai mare parte a stabilitatii anti-basculare se afla in rigiditatea suspensiei sasiului. Cele mai multe macarale de acest tip au, de asemenea, contragreutati in miscare pentru stabilizare dincolo de cea asigurata de lagare. Incarcaturile suspendate direct in spate sunt cele mai stabile, deoarece cea mai mare parte a greutatii macaralei actioneaza ca contragreutate. Diagramele calculate in fabrica (sau garantiile electronice) sunt utilizate de operatorii de macarale pentru a determina incarcaturile maxime in conditii de siguranta pentru lucrarile stationare (pe roata), precum si pentru sarcini (pe cauciuc) si viteze de deplasare.
Macaralele variaza in ceea ce priveste capacitatea de ridicare de la aproximativ 14,5 tone pana la aproximativ 1300 tone. Desi majoritatea se rotesc doar la 180 de grade, macaralele mai scumpe montate pe camion se pot roti la 360 de grade.
O macara pentru terenuri dure are un brat montat pe un sasiu deasupra a patru pneuri de cauciuc care este proiectat pentru operatiunile de preluare si transport off-road. Pilotii sunt utilizati pentru a echilibra si stabiliza macaraua pentru ridicare.
Aceste macarale telescopice sunt masini cu un singur motor, cu acelasi motor care alimenteaza sasiul si macaraua, similar cu o macara pe senile. Motorul este montat de obicei in sasiu, mai degraba decat in partea superioara, ca si in cazul macaralei pe senile. Cele mai multe au un sistem de tractiune pe 4 roti si un sistem de directie cu 4 roti pentru a traversa un teren cu probleme mai stabil decat o macara standard, cu o pregatire redusa a site-ului.
O macara este un tip de masina, in general echipata cu o franghie de ridicare, franghii sau lanturi de sarma si role, care pot fi utilizate atat pentru a ridica si a cobori materiale, cat si pentru a le misca orizontal. Se foloseste in principal pentru ridicarea obiectelor grele si transportul acestora in alte locuri. Dispozitivul utilizeaza una sau mai multe masini simple pentru a crea avantaje mecanice si, astfel, a deplasa incarcaturi dincolo de capacitatea normala a unui om. Macaralele sunt utilizate in mod obisnuit in industria de transport pentru incarcarea si descarcarea de marfuri, in industria constructiilor pentru miscarea materialelor si in industria prelucratoare pentru asamblarea echipamentelor grele.
Primele macarale de constructie cunoscute au fost inventate de grecii antici si au fost alimentate de oameni sau animale de povara, cum ar fi magari. Aceste macarale au fost folosite pentru constructia de cladiri inalte. Macaralele mai mari au fost dezvoltate mai tarziu, folosindu-se parghiile umane, permitand ridicarea greutatilor mai grele. In Evul Mediu au fost introduse macarale portuare pentru a incarca si a descarca navele si a ajuta sa se construiasca nave - unele au fost construite in turnuri de piatra pentru o rezistenta si stabilitate suplimentare. Cele mai vechi macarale au fost construite din lemn, dar fonta, fierul si otelul au preluat puterea odata cu venirea Revolutiei Industriale.
Timp de mai multe secole, macaraua a fost alimentata de efortul fizic al oamenilor sau al animalelor, desi ridicarea in morile de apa si morile de vant ar putea fi condusa de puterea naturala exploatata. Prima putere "mecanica" a fost furnizata de motoarele cu aburi, cea mai veche macara de abur fiind introdusa in secolul al XVIII-lea sau al XIX-lea, multe dintre ele ramanand in uz pana la sfarsitul secolului al XX-lea. Macaralele moderne utilizeaza, de obicei, motoare cu combustie interna sau motoare electrice si sisteme hidraulice pentru a oferi o capacitate de ridicare mult mai mare decat era posibil anterior, desi macaralele manuale sunt inca utilizate acolo unde furnizarea de energie ar fi neeconomica.