Tehnologia hibrida este inteleasa prin prezenta a doua surse separate de energie - cum ar fi combustibilii si bateriile electrice - care pot fi utilizate independent si combinate pentru a obtine diferite caracteristici de functionare pentru masina. Ce face ca aceasta tehnologie sa fie aplicabila in special pentru AWP?
Este intr-adevar legata de ceea ce putem numi "cerinte hibride" care rezulta din diferitele actiuni pe care trebuie sa le realizam in cadrul programelor anuale de lucru. Atat platformele de ridicare cat si cele de tip foarfece sunt folosite pentru a permite lucrarile la inaltime pentru specialistii din diferite domenii de activitate in diferite etape ale procesului de constructie.
De indata ce structura unei cladiri incepe sa creasca deasupra solului, telehandlerele sunt aduse pentru a permite munca la inaltime. In aceasta conditie, atunci cand se face fata conditiilor in aer liber, utilizarea unei masini alimentate cu motor este acceptabila si preferata in continuare in locul unei masini care este complet electrica.
In timpul procesului de constructie, odata cladirea incepe sa se ridice, unele AWP-uri sunt utilizate partial in exterior si partial in interior pentru lucrari de instalare si finisare. Pe masura ce constructia avanseaza si cladirea devine mai inalta, chiar sigilata complet din mediul exterior, utilizarea masinilor electrice pe baterii castiga un avantaj imens, deoarece aceste masini ofera o sursa de energie curata si silentioasa pentru astfel de conditii.
Desigur, solutia cea mai simpla este utilizarea diferitelor masini pentru fazele de constructie exterioare (motorizate) si interioare (electrice). Dar exista unele deficiente ale unei astfel de abordari.
Prima solutie la aceasta dilema a fost introducerea masinilor Bi-Energy la inceputul anilor '90. Aceste masini au fost in mod special folosite in Europa, unde costurile de transport sunt mult mai mari, locurile de munca sunt mult mai compacte, iar proprietarii acestor masini au recunoscut posibilitatea de a inchiria o masina fie ca unitate alimentata cu motor, si cerintele clientilor.
Masinile bi-energy au doua surse de alimentare complet independente si componentele de propulsie aferente instalate. Cele mai multe AWP-uri au un mecanism hidraulic si functioneaza cu ajutorul lui, iar producatorii au instalat un set de pompe hidraulice alimentate de un motor cu combustie interna (IC) si un al doilea set de pompe alimentate de motorul electric.